Durban

Omdat ik waarschijnlijk vanalles vergeet als ik dit pas na morgen schrijf doe ik het nu maar alvast.

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn we naar Durban geweest, een kustplaats op zo'n 7-8 uur afstand van Pretoria. Omdat niet iedereen op dezelfde dag kon vertrekken hebben we ons in 2 groepen opgesplitst: 10 gingen op donderdag (ik ook) en 6 op vrijdag. Mijn auto had gepland om rond half 9- half 10 zo'n beetje te vertrekken. Helaas hielp Murphy's-law niet mee: er waren allemaal problemen met de rental car waardoor we uiteindelijk pas, na enkele keren heen en weer rijden met de taxi,rond een uur of kwart voor 12 vanaf tuksdorp konden vertrekken.

Naast deze pech (en een auto die opeens op de zelfde baan als ons reed, maar wel onze kant op kwam)hebben we het de rest van het weekend super gehad! het weer was niet zo goed als we hadden verwacht (korte broek en shirtjes weer maar wolken) maar dat kon de waterpret natuurlijk niet drukken! Donderdag avond kwamen we door de vertraging later aan dan gedacht, waardoor we niet veel meer aan de dag hadden. We hebben lekker gegeten bij little india, aangezien er in Durban enorm veel indische mensen wonen. De grootste reden waarom ik dit weekendje Durban voorstelde was ook omdat ik een indische armband op de markt wilde kopen, wat helaas niet is gelukt. Het backpacker hostel was ook best goed, maar heeft erg tipische backpacker-eigenaren (lees wiet rokende drinkende maar super gezellige mensen).

Helaas viel mijn nachtrust die avond een beetje tegen. Telkens kroop er iemand in mijn bed, waar ik niet zo van was gediend. Ik heb zo'n 5 keer een kat uit mn bed moeten trappen, terwijl ik op het hoogste bed van een 3 persoons stapelbed lag! Na 5 keer proberen heb ik het maar opgegeven en een mandje voor hem gemaakt van mijn dekens, waarna ik gelukkig gewoon heb kunnen slapen.

Vrijdag was het zo ver: we gingen naar het strand. We verdeelde ons weer in 2 groepen, want niet iedereen wilde naar het aquarium/waterpark dat er bij in de buurt zat. Ik natuurlijk wel, tiener dat ik (nog ben). Na vissen en shows gezien te hebben en van verschillende glijbanen afgeweest te zijn ging ook ons groepje naar het strand. Door de golven zijn er veel surfers en bodyboarders, helaas heb ik dit nog niet uitgeprobeerd maar ik Mozambique heb ik een 2e kans. Wel heb ik al gemerkt dat bikini's ongelofelijk irritant zijn in combinatie met golven! 's Avonds gingen we naar een club waar een verkoper in een surfwinkel over had gepraat, toen we er aan kwamen was het al duidelijk: hier hoorde we niet thuis. Ook al hadden we de goede huidskleur voor een Afrikaner club, we hadden niet meegekregen dat de dresscode TE korte rokjes, TE hoge hakken en TE blond haar was... Erna kon ik weer lekker in mijn bedje kruipen, waar mijn kat weer op me lag te wachten.

Zaterdag zijn we eindelijk naar de indische markt geweest waar ik zo graag heen wilde voor mn armband, zoals je waarschijnlijk wel kan raden ben ik er niet mee thuis gekomen. Erna zijn we naar een 'zwarte' (als in huidskleur) markt geweest, waar we als opvallende bleekscheten of aangestaard werden door kinderen ofeen enkele keeruitgesnauwd werden door volwassen. Erna zijn we opnieuw naar het strand geweest, maar er waren veel wolken wat het wat koud maakte. Na even korst in het water gespeeld te hebben ben ik met een groepje even gaan cruisen in Druban (wat volgens mijn family vak betekend dat een groep tieners (meestal jongens) in een auto stapt en rondrijd om vrouwen te zoeken om op te pikken). Wij hebben dit iets anders aangepakt: we zijn naar een lagune geweest en erna naar het stadion. Hier zijn we met zonsondergang met een lift boven op het gebouw geweest, wat natuurlijk een erg mooi uitzicht gaf.

Vandaag waren we van plan om de zonsopgang te bekijken op het strand, wat we mede dankzij mijn katje hebben kunnen redden. Ongeveer een kwartier voordat mijn wekker ging hoorde je opeens iemand kokhalsen. Ik had niet meteen door dat het de kat was, maar na een tijdje drong het me toch door. Ik pakte snel mijn mobiel om te kijken hoeveel zooi er op mijn bed lag, toen ik opeens een staart zag bij het bed naast me. Die kat had het hele bed onder gekotst waardoor ik het, sociaal als ik ben, niet kon laten om keihard te gaan lachen! Na elke nacht bij be geslapen te hebben presteerde de kat het net voor de wekker om op iemand anders bed te gaan kotsten: GENIAAL!

Rond een uur of 11 zijn we weer vertrokken naar huis, waar ik nu ongeveer een uurtje ben aangekomen... als ik me zo nog dingen herinner: wordt vervolgd...

Reacties

Reacties

mama

Ha ha ha.
Dan bofte je dat je zo lief voor die kat geweest bent!

En jullie hadden een beschermengeltje op de heenweg! Gelukkig maar!

Erika

Wat een belevenissen allemaal! jammer dat het niet echt warm zomerweer was.
Leuk verhaal weer, straks wil je niet eens meer terug naar Nederland.
Alvast een hele fijn dag gewenst morgen ! Wordt het een drukke dag dan ?
Xxx

Mieke

Je verslag gelezen, wat een tegenslagen op de heenweg, afgezien van problemen, die auto op verkeerde deel van de weg. Thanks heaven dat er niets ergs gebeurde. Veel weer meegemaakt en die kat moet veel van je gehouden hebben!!! Je zult wel moe zijn na alle belevenissen en weinig slapen. Morgen weer drukke dag? :)

Ferry

Een kat weet best waar hij of zij moet kotsen hoor.
Wilde zeker zijn eigen slaapplaats niet bevuilen. Slim hoor.
Fijne dag morgen. Ik neem er zelf ook maar een kop koffie met gebak op!!

opa en oma Ho.

Wat een spannend verhaal, zo maak je nog eens het een en ander mee. H.G. met je verjaardag, nog een gezellige dag. ( was de kaart op tijd?) groetjes

Wendy

Leuk verhaal en Durban was dus wel de moeite waard?!
Natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag :-) Ik hoop dat onze kaart en sms aan zijn gekomen (kaart kan misschien nog wel even duren ;). Een fijne dag en we blijven je volgen!

Liefs Wendy en Mark X

Mieke

Fijn Eva, nog tijd op je verjaardag om foto's te plaatsen.
Heb weer genoten. Ook mooi toch wat laagstaande zon. Maakt het zo sfeervol.

Opa Klaus aus Belgien

Liebe Eva,
Auch von hier will ich Dir recht herzlich zu Deinem Geburtstag gratulieren. Hast wieder schöne Fotos gemacht. Und Deine Erlebnisse kann dir keiner mehr abnehmen. Viele Grüße von Opa Klaus aus Belgien

Jeroen

Wat jammer nou dat de kat het niet op jouw bed gedaan had eh ;)

Natuurlijk ga je dan keihard lachen :)

Dus je vermaakt je wel goed zo te lezen.

Have fun girl!

Eva

Thanks Jeroen, en dan had ik denk ik wel iets minder hard gelachen;) Jullie zijn kattenkots natuurlijk wel gewend maar, ik niet...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!