Crisis in Afrika

Na een tijd van leren komt een tijd van ontspanning! Helaas lukt dit me niet helemaal omdat ik telkens het idee heb dat ik iets vergeet, maar daar kom ik vanzelf wel achter. Morgen heb ik zelfs al weer weekend! Woensdag is het lentedag wat hier voor gevierd wordt verschillende feesten af te gaan en aangezien ik hier ben om me aan te passen aan de locals doe ik natuurlijk gewoon mee!De afgelopen tijd ben ik dus best rustig geweest, wat hier eigenlijk ook behoorlijk normaal is omdat de temperaturen hier steeds meer oplopen!

Vrijdag was ik wel braaf aan het leren voor Afrikaans met Eva, totdat er opeens een man langliep met een fles cola: warmte+ dorst+ het zien van cola+ het niet hebben van colagaat niet goed samen. Om dit 'enorme' probleem op te lossen liepen we naar de andere kant van tuksdorp om een blikje uit de automaat te halen: kapot. Door het vele gepraat over cola plakte onze strotten zo erg aan elkaar dat we maar bedachten even naar Romans te gaan, daar hadden ze vast cola! Gelukkig hadden ze het, maar helaas duurde het zo lang voordat er iemand naar ons toe kwam dat we maar besloten ergens andere heen te gaan. We liepen naar het plein en, autistisch voor verandering als ik ben, het plein was versierd met ballonnen, mensen liepen met gekke hoedjes en kralen en je kon niet om de kleuren pars, rood, geel en groen heen: MARDI GRAS! Naeen glaasjecola dat nog nooit zo goed had gesmaakt gingen we terug naar huis, om wat mensen te verzamelen om weer terug te gaan:)

Zaterdag ben ik met 2 anderen naar een Afrikanerfeest (dus alleen blanken) bij het voortrekkersmonument. Een vlaamse (eigenlijk Zuid-Afrikaanse, maar voorouders zijn hier nogal belangrijk) vriend van Joseph kwam ons ophalen. Het had beter een Bejaarde-soos genoemd kunnen worden! Ik schat dater hooguit zo'n20 man was (inclusief de 'hippe' band en 2 kleine jochies die hun oren beschermde tegen de stoffige muziek). Gelukkig werd het gestijldansafgewisseld met de, door ons aangevraagde, vogeltjesdans: het hoogstepunt van de avond! Uiteindelijk was het hardstikke gezellig, maar dit zijn geen dingen om te herhalen..

Donderdag vertrekken we voor een weekendje naar Durban, iets wat ik zelf heel graag wil door de indische sfeer die daar hangt, het super goede weer en: HET STRAND! We blijven daar tot zondag, net voor mijn verjaardag. Voor degene van wie ik (sommige zelfs weken geleden) een verjaardagskaart heb gekregen: dankie!

Reacties

Reacties

Mieke

Ha Eva, fijn weer een verhaal en na braaf studeren weer korte vakantie in het verschiet. Goede balans van e.e.a.
Hier 2 warme dagen gehad en nu weer herfst. Eikels vallen al van de bomen. En de dagen al behoorlijk korter.
Fijne dagen in Durban gewenst!!!!!

oma

Hallo Eva.
Leuk weer nieuws van je, wij kijken er altijd naar uit.
Nu hopen wij weer wat nieuwe foto's te zien als je terug bent .
Groetjes, oma xxx

mama

Morgen de laatste dag van het eerste "kwartaal"? Ben je dat soms vergeten?
Al op de helft van de studie!
Dus het laatste kwartaal beginnen jullie al met brossen? Feestbeest!
Veel plezier alvast met je zoveelste uitje!
Wordt weer genieten .... van het verhaal als jullie terug zijn :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!