Strenge winters

Alles gaat hier nog steeds zijn gangetje. De afgelopen week ben ik weer druk bezig geweest met leren voor een toets, heb ik een toets gemaakt en heb ik een (niet enorm ruime) voldoende terug gehad voor de 1e toets die ik hier heb gemaakt. Gelukkig had ik vroge week zonnebrandcreme gekocht want dat heb ik de afgelopen dagen echt nodig gehad! Gisteren was het over de 30 graden, dus ik ben erg benieuwd hoe ik de zomer door ga komen met mijn 'hitte-bestendigheid';)

Ik was nog vergeten te melden dat ik vorige week sushi heb gegeten, voor de eerste keer in mijn leven. Deze 'ervaring' begon met wat brood waar ik, na spieken bij anderen, wat groen spul op smeerde. Mijn theorie: wat groen is is goed is nu helaas helemaal ontkracht: WASABI! Erna kwam de volgende horde: stokjes. Opzich viel mijn techniek me nog best mee, en lukte het me zo nu en dan om sushi op de plek van bestemming te krijgen. De rest vond de sushi zelf geweldig, en daar zou ik het verdermaar bij houden...

Donderdag heb ik voor het eerst een AIDS-training gehad. Ik hem me aan het begin ingeschreven voor deze 8 weken-durende cursus. Erna kan ik als het goed is vrijwilligerswerk gaan doen, waarschijnlijk consulting aangezien dat ook goed is voor mijn studiepad. Deze keer moesten we verschillende opdrachten doen rond het thema seks, een onderwerp wat voor de locals enorm moeilijk is! Ik begin hier steeds meer te merken dat er wel echt een behoorlijk cultuurverschil is tussen Nederland en Zuid-Afrika. Bij 1 van de religies die hier behoorlijk wat aanhangers heeft (deze dragen speciale petten en sterren op hun kleding) schijnen vrouwen zelfs in een apart gedeelte in de kerkte moeten zitten als ze ongesteld zijn (als ze eruberhaupt al in mogen).

De komende tijd ben ik weer bezig met leren voor een toets, psychologie deze keer. Zelfs de Chinese meisjes zeggen hier veel meer te moeten studeren dan dat ze thuis doen, maar in het zonnetje vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg. Ook moet ik een verslag inleveren voor Afrikaans wat, eigenlijk best logisch, in het Afrikaans geschreven moet worden. Dusmocht je de komende dagen niet opGoogle translate kunnen komen: sorry!

Reacties

Reacties

Mieke

Ha weer een leuk geschreven verhaal. Sterkte met de toets! Hier nu koud en harde wind. Geef me jouw winter maar. Heel fijn dat je nu ook de cultuurverschillen gaat zien. Maar ja, ogen en oren open en in Nederland kennen we er ook wat van. 1 partij zit zelfs in de politiek. gristelijke partij. Afrikaans geeft niet, mail wel eens met een Afrikaner, best te doen.

Eva

Tsja, maar 8 pagina's in grammaticaal correct Afrikaans valt behoorlijk tegen moet ik zeggen;)

Mieke

Ik zal het je niet nadoen hoor! Vind zeker de geschreven taal, soms best puzzelen. En dan toets in die taal. En zal je dat in verdere leven nog nodig hebben?. Enfin hersens blijven er lening bij door veel verschillende dingen te leren.

Ferry

Dus van sneeuwballen gooien komt niet veel.
Fijn dat je eerste toets een voldoende was. Een goed begin.....
Zonnebrandcrème is hier momenteel niet nodig. Een snorkel en zwemvliezen hebben meer nut

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!