Roadtrip 6-9 augustus

Zoals een hoop al weten ben dit weekend erg druk geweest. We hadden een lang weekend (gister was mijn eerste schooldag weer) door vrouwendag, een feestdag die na kerst en oud en nieuw het grootst gevierd wordt hier.

Zaterdag gingen we vroeg op pad naar hazy view, een klein dorpje in de buurt van het Krugerpark. We hadden 4 luxe huurauto's mee: the dutch car, the cool car, the girls car en last but not least the Asian car (waar ik samen met een jongen uit singapore, 1 uit indonesie, een meisje uit china en marieke in zat).Tussendoor stopte we bij een benzinestation, waar sommige jongens van ons al eerder waren geweest, om de neushoorns te bewonderen. Helaas was er op wat buffels niets te zien. Na zo'n 5 a 6 uur kwamen we aan in ons backpackers-hotel. Ondanks de lage prijs van 7,50 pp per nacht viel het helemaal niet tegen! Ik sliep in een kamer met 3 stapelbedden, die helaas hele dunne dekentjes hadden... Als eerst gingen we even iets eten bij Wimpy's, een soort MacDonalds waar ik mijn eerste vegetarische hamburger heb gegeten! Daarna zijn we naar een reptielenpark geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat het park niet heel boeiend was, maar er liepen kippen en 3 enorm (letterlijk en figuurlijk) tamme hangbuikzwijnen vrij rondliepen. Ook was er de mogelijkheid om een giftige slang te 'aaien' aangezien ze de sleutel in de kooi hadden laten zitten...

Zondag was het zo ver: we gingen naar het Kruger park. We vertrokken met de 4 auto's om 5.15, weer lekker vroeg dus! Rond kwart voor 6 kwamen we bij de gate aan, waar er al 23 auto's stonden te wachten. Gelukkig konden we snel naar binnen om de dieren te spotten. In het begin stopte we nog bij elke ympala om foto's te maken, maar dit was na de massale invasie gauw over. Overal lopen die beesten! Het woord ympala wordt hier nu ook gebruikt als scheldwoord... Naast deze 'geweldige' beesten hebben we natuurlijk een hoop indrukwekkende dieren gezien zoals een overstekende hippo, neushoorns, een leeuw, giraffen en ga zo maar door. 'the asian car' had deze dag al 4 van de big 5 gespot (leeuw, neushoorns, olifanten en buffels). We zijn tot 6 uur in het park gebleven, al heb ik van het laatste uur weinig gezien. Ik voelde me namelijk echt niet lekker, en de rustplaats was nog vele kilometers verderop...

Maandag zijn we in 2 groepen gesplitst: 1 deel wilde weer naar kruger en mijn groep ging hiken (en daar had ik dus vrijwillig voor gekozen!). We zijn met de auto eerst een hoop bezienswaardigheden afgegaan, maar konden helaas niet overal in vanwege een staking. De watervallen en rotsen die we hebben gezien waren echt geweldig! Sommige onder ons waren echter bezig met een zelfmoordpoging om een zo mooi mogelijke foto te krijgen;) Aan het eind van de dag (wat hier eind van de middag is) zijn we naar een wandelroute gegaan. Ons plan om 5 uur te gaan hiken was vanwege de tijd helaas van de baan. Marieke voelde zich weer heel rot, maar kon gelukkig nog wel met ons mee! Na een tijdje kwamen we aan bij een prachtig watervalletje, waar natuurlijk in gesprongen moest worden! Ondanks dat het water ijskoud was hebben we het allemaal gedaan. Ik had weer een lekkere Ympala-actie: Edwin telde af.. 1.. 2... en knal.. ik viel al van de rots, plat op mijn buik in het water! Later kon ik het gelukkig winnen van de zwaartekracht en sprong ik na 3.

Dinsdag zijn we, voordat we weer naar huis vertrokken, nog even naar het park geweest. Om 4.45 vertrokken we deze keer. Dankzij iemand in het backpackershotel kregen we veel korting, we hoefde maar 45 rand te betalen ipv 180! Met zonsopgang kwamen we aan bij een heel mooi meertje waar enorm veel nijlpaarden in het water lagen. Naast nijlpaarden was er ook een krokodil, mooie vogels, een reptiel en een LUIPAARD! Onze big 5 was dus compleet!

Reacties

Reacties

Mieke

Machtig zeg wat jij niet allemaal doet, meemaakt en ziet!!!!

mama

Lachen allemaal! Plons! Echt leuk geschreven. Wat zullen jullie een lol gehad hebben!

jeannette

het is weer een fantastisch verhaal,heerlijk om te lezen en jaloers op te worden!

Eva

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

mieke

Wat een mooie foto's weer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!