Veilig aangekomen

Hoi allemaal

Het heeft even geduurd voordat ik internet had maar nu heb ik via een mannetje die een mannetje kent die weer een mannetje kent die het voor me kon regelen! Wij zijn een van de weinige die sinds vandaag internetop onze kamer hebben (dus we hebben opeens veel vrienden)!

De reis verliep super goed, we hebben alleen even 20 minuten vertraging gehad maar we zaten in hele luxe vliegtuigen dus het was goed uit te houden! Marieke heeft nog wel een zware migraine aanval gehad maar na een spuit in haar been was ze weer in orde;) Toen we aankwamen was het wel erg wennen. We werden wel meteen uitgenodigd voor een feest in huisje 8. Toen ik mijn loodzware koffer van 27,6 kilo de trap op getilt bleek mijn huis nummer 8 te zijn, maar het was helemaal donker en ik had 4 sleutels meegekregen die allemaal niet leken te passen om mijn 'gevangenisdeur'. Later kwamen mn huisgenootjes gelukkig:een duits meisje, een chinese een nederlandse (niet marieke) eneen amerikaanse. In de loop van de week komen er nog 3 en dan zijn we compleet.

Het feest was erg gezellig en ik leerde zo iedereen gelijk kennen. Omdat ik natuurlijk erg moe was van de reis ben ik eerder naar mijn bed gegaan, die pal naast de woonkamer ligt waar het feest aan de gang was. Ondanks het gedreun en het gezang (lees: geschreeuw) van onze toezichthouder die hard mee aan het feesten was lag in na een paar minuten al knock-out in mijn bedje..

Vandaag hebben we (na wat problemen met opstaan aangezien ik mijn wekker per ongeluk om 7.55 ipv 6.55had gezet en ik om 8 uur ergens moest zijn) een voorlichting en een rondleiding gehad. Er schijnen hier 120.000 studenten te studeren! In Utrecht zijn er 'maar' rond de 40.00! Nu is het voor de locals nog vakantie dus het zal de komende dagen wel drukker worden hier. Verder staan hier super mooie gebouwen waarvan veel ook nationale monumenten zijn. Omdat de wet hier voorschrijft dat alle monumenten vanaf de weg zichtbaar moeten zijn is er een gebouw ( genaamt 'de slet') waar je tussen de pilaren door kan kijken.

Morgenochtend gaan we naar Soweto, een krottenwijk hier in de buurt, dus ik ga weer naar mijn doorgeroeste maar o zo heerlijke bedje;)

To be continued!

Reacties

Reacties

Erika

Hoi Eva
Leuk dat we je nu via je blog kunnen volgen. We wensen je heel veel plezier en geniet er van !
Groetjes van ons uit Eindhoven

Mieke

Fijn eerste verslag geschreven. Kunst na lange reis, zorgen voor internet, alle nieuwe indrukken en vele nieuwe ontmoetingen. Mooi dat je al internet hebt weten te versieren. Succes morgen, zal niet al te prettig zijn om te zien, maar wel goed, al denk ik niet dat je het ergste te zien zal krijgen. Mooie foto's. Duidelijk erg droog daar zag op 1 foto grasveld.

Eva

Hee,

Die foto was erg in het begin van afrika, al weet ik niet zo goed meer welk land. Zuid-Afrika valt wel redelijk mee, al zijn er wel vaak brandjes (die vaak gewoon voor de lol worden aangestoken). Ik zal morgen even foto's waar hoofden op staan;) Goeienag!

Mieke

Baaje interessant. Laat je morgen niet kitnappen nie

Ted & Zina Brandt

Eva Congratulation to your trip into the world, just like your Opa. We look forward to lots of pictures and your comments. All the Best Zina & Ted

Ferry

Leuk Eva om je zo te kunnen volgen.
Zal morgen best schrikken zijn wat je te zien krijgt.

Opa Klaus

Liebe Eva.
Wir freuen uns und danken für Deine Berichte. Nun hast Du gezeigt was Du kannst. Selbständig durch die Welt gehen. Da ist kein Mütterchen die Dir helfen kann.
Viele Grüße von Opa Klaus aus Belgien.

mama

SUPER!!!!!!!!!!!
Heb je snel gedaan zeg.

Nu begint het Afrikaanse avontuur echt. Geniet ervan!
XXX

Wendy

Hi Eva,

Super leuk om van je te horen en fijn dat alles goed is gegaan. Heerlijk dat je er nu bent, nu kan het ECHT gaan beginnen! En best gezellig zo'n welkomstfeestje haha ;-) Succes vandaag.. dat zal nog best heftig zijn maar geniet van elk moment! Kus Wendy

Mieke

Fijn weer foto's. Denk dat iedereen wel weet wat Soweto is. Township van arme zwarten. Hoop gebeurd daar. En heel veel op TV geweest.
Zware dag geweest? Liefs van Mieke.

Mieke

Heel erg interessant wat je allemaal schreef.
Als ik dat lees, ben ik er ook en beetje. Fijn al dat andere, geniet er van.

oma

Hoi Eva.
Nou je geniet he en zoveel nieuwe ervaringen.
Mooie foto hoor. Leuk al die reisverhalen te lezen. .
De tijd zal voorbij vliegen.
Morgen begint het echte leven voor je, succes.
Groetjes oma xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!